Homestaging je příprava nemovitosti před nafocením a realizací prohlídek se zájemci o koupi. Není to ale to stejné jako interiérový design. V čem je tedy rozdíl?
Homestaging se využívá už od 70.let minulého století především v USA, kde je běžné do něj investovat až 3% z ceny nemovitosti. Investované peníze se ale vrátí díky rychlejšímu prodeji a vyšší kupní ceně. Postupně se rozšířil i do západní Evropy a v novém miléniu i do České republiky.
Cílem homestagingu je zatraktivnit nabídku bytu nebo domu v očích budoucích kupujících. Důležité je znát cílovou skupinu, pro kterou je nemovitost určena. Prostor by měl na zájemce působit útulně, uspořádaně a neměly by na ně působit žádné rušivé prvky. Je potřeba si uvědomit, že homestaging musí zasáhnout široké spektrum možných kupujících. Homestager tedy vychází z obecného vkusu, z obecně oblíbených barev a není tady prostor na žádné výstřelky.
Homestaging může být různě náročný jak časově, tak finančně. Zahrnuje drobné úpravy jako je vhodnější umístění nábytku, sladění barev v interiéru a doplnění dekorací. Může se ale jednat o i větší zásahy, třeba novou výmalbu, výměnu interiérových dveří a vybavení celého prostoru zapůjčeným nábytkem.
Záleží vždy na tom, zda je nemovitost prázdná nebo obydlená a na částce, kterou chceme do homestagingu investovat. Ideální je, pokud nemovitost zůstává i na prohlídky se zájemci ve stejném stavu jako na fotografiích v inzerci. Dobrá spolupráce majitele s realitním makléřem a s homestagerem je tedy zásadní.
Naproti tomu interiérový design se tvoří už pro konkrétního klienta, nejčastěji pro kupujícího. Designer při tvorbě návrhu vychází z klientova vkusu, z jeho oblíbených barev a celkově z jeho životního stylu. Může si tedy po dohodě s klientem dovolit i extravagantní doplňky nebo výrazné barvy.
Designer musí mít cit pro plánování prostoru a dobrou znalost různých materiálů a struktur. Jeho znalosti zasahují do oblasti architektury i dekorativního umění. Dokáže přesně odhadnout, co nemovitost, ale i její budoucí uživatelé potřebují. Orientuje se v nabídce na trhu, a tak ví, kde navržený nábytek a doplňky pořídit. Tím ušetří klientovi energii, čas i peníze.
Chcete využít homestaging při prodeji nebo i pronájmu vaší nemovitosti? Svěřte mi vaši nemovitost do péče a já se o něj ve spolupráci s profesionály postarám.
Autor: Olga Jarošová
Za velmi důležitý považuji osobní přístup ke každému klientovi. Nemovitost není houska na krámě a neprodáváte ji každý den. Za každou nemovitostí je konkrétní lidský příběh. Někdy veselý, někdy i hodně smutný. Ze své dlouholeté praxe ale vím, že s úsměvem a s citlivým lidským přístupem se dají vyřešit i ty nejsložitější situace.