POZNÁTE ROZDÍL MEZI HOMESTAGINGEM A INTERIÉROVÝM DESIGNEM?

POZNÁTE ROZDÍL MEZI HOMESTAGINGEM A INTERIÉROVÝM DESIGNEM?

Homestaging je příprava nemovitosti před nafocením a realizací prohlídek se zájemci o koupi. Není to ale to stejné jako interiérový design. V čem je tedy rozdíl?

Homestaging se využívá už od 70.let minulého století především v USA, kde je běžné do něj investovat až 3% z ceny nemovitosti. Investované peníze se ale vrátí díky rychlejšímu prodeji a vyšší kupní ceně. Postupně se rozšířil i do západní Evropy a v novém miléniu i do České republiky.

Cílem homestagingu je zatraktivnit nabídku bytu nebo domu v očích budoucích kupujících. Důležité je znát cílovou skupinu, pro kterou je nemovitost určena. Prostor by měl na zájemce působit útulně, uspořádaně a neměly by na ně působit žádné rušivé prvky. Je potřeba si uvědomit, že homestaging musí zasáhnout široké spektrum možných kupujících. Homestager tedy vychází z obecného vkusu, z obecně oblíbených barev a není tady prostor na žádné výstřelky.

Homestaging může být různě náročný jak časově, tak finančně. Zahrnuje drobné úpravy jako je vhodnější umístění nábytku, sladění barev v interiéru a doplnění dekorací. Může se ale jednat o i větší zásahy, třeba novou výmalbu, výměnu interiérových dveří a vybavení celého prostoru zapůjčeným nábytkem.

Záleží vždy na tom, zda je nemovitost prázdná nebo obydlená a na částce, kterou chceme do homestagingu investovat. Ideální je, pokud nemovitost zůstává i na prohlídky se zájemci ve stejném stavu jako na fotografiích v inzerci. Dobrá spolupráce majitele s realitním makléřem a s homestagerem je tedy zásadní.

Naproti tomu interiérový design se tvoří už pro konkrétního klienta, nejčastěji pro kupujícího. Designer při tvorbě návrhu vychází z klientova vkusu, z jeho oblíbených barev a celkově z jeho životního stylu. Může si tedy po dohodě s klientem dovolit i extravagantní doplňky nebo výrazné barvy.

Designer  musí mít cit pro plánování prostoru a dobrou znalost různých materiálů a struktur. Jeho znalosti zasahují do oblasti architektury i dekorativního umění. Dokáže přesně odhadnout, co nemovitost, ale i její budoucí uživatelé potřebují. Orientuje se v nabídce na trhu, a tak ví, kde navržený nábytek a doplňky pořídit. Tím ušetří klientovi energii, čas i peníze.

 

Chcete využít homestaging při prodeji nebo i pronájmu vaší nemovitosti? Svěřte mi vaši nemovitost do péče a já se o něj ve spolupráci s profesionály postarám.

Olga Jarošová
Autor: Olga Jarošová

Reality jsou pro mě víc než jen práce. 
V realitách působím už od roku 2006 a za tu dobu jsem pomohla stovkám klientů s prodejem, koupí nebo pronájmem nemovitosti.V realitním oboru mohu naplno využít své silné stránky a zároveň dělat to, co mě opravdu baví. Přesně podle mého motta "Reality profesionálně a s úsměvem".

 

Používání cookies - aby web fungoval jak má:

Abyste na webu snadno našli to, co hledáte, potřebujeme váš souhlas se zpracováním souborů cookies. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" všechny cookies jednoduše povolíte.

Cookies jsou malé soubory, které se ukládají ve vašem prohlížeči. Podle nich vás na našem webu poznáme a zobrazíme vám web tak, aby všechno fungovalo správně a podle vašich preferencí. Přehled cookies a podmínky jejich užívání si můžete přečíst zde.

Nastavení




×

Potřebujete poradit?

Virtuální asistent

Dobrý den, jsem virtuální asistent makléřky Olgy. Máte otázky z oboru realit? Rád je zodpovím. Prosím, ptejte se

Generování...