1. Ujasnění potřeb a přání majitele
Je důležité vědět, co od prodeje očekáváte a proč prodáváte. Co přesně prodáváte, zda máte všechny potřebné dokumenty a zda nemovitost nemá právní či faktické vady. Upřímně, prosím. Zatajit nějakou nepříjemnost je zdánlivě snadné, ale v průběhu prodeje se Vám to může vrátit jako bumerang a obchod zkomplikovat, ne-li úplně zhatit. V praxi také často řeším provázané obchody. Vždycky si při tom vzpomenu na film Kulový blesk, znáte ho ? Jsou to situace, kdy prodávám jednu či více nemovitostí, aby si klient mohl koupit nějakou další. A majitelé té další ji třeba taky prodávají,aby si mohli pořídit nějakou jinou. V takových případech je nutné velmi pečlivě naplánovat všechny postupné kroky,aby na sebe navazovaly tak,jak je to potřeba.
2. Příprava před prodejem
Nemovitost je nutno na prodej dobře připravit, to je základ úspěšného prodeje. Připravit tak, aby v očích potencionálních kupujících vypadala co nejlépe. Aby se v ní cítili příjemně. Aby na ně zbytečně nepůsobily rušivé vlivy, které je mohou od koupě odradit. Samozřejmě Vám poradím, co je dobré udělat a se vším Vám pomohu. Jen tak má totiž smysl při prodeji využít všech moderních marketingových nástrojů, které mám k dispozici. A že jich není málo, to máte: homestaging, fotostyling, profesionální fotografie, video, 3D virtuální prohlídky, 2D půdorysy a 3D půdorysy ( s vyznačeným rozmístěním nábytku nebo bez nábytku), webová stránka nemovitosti, sociální sítě, reklamu na internetu, tištěnou reklamu, direktmailing...
3. Prodej od začátku až do konce
Ozývají se zájemci, vybírám ty vhodné, probíhají prohlídky. Vybraný kupec uzavírá rezervaci a skládá rezervační poplatek. Advokátní kancelář připravuje smlouvy a úschovu kupní ceny. Řešíme s vybranou bankou hypoteční úvěr. Následuje zaplacení kupní ceny do úchovy a přepis na katastru. Advokátní kancelář vyplácí prodávajícímu peníze a nemovitost předáváme novému majiteli. Podepisujeme předávací prokol a formuláře na přepis energií...
Zní to jednoduše ? Jistě, ale zvažte, máte-li skutečně dostatek času na vyřizování desítek telefonátů a emailů. Máte-li čas organizovat prohlídky a vyjednávat se zájemci. Nebo běhat po úřadech a zjišťovat informace, co a jak se má správně udělat.
VY SE TÍM ALE ZABÝVAT NEMUSÍTE. ANI NEMUSÍTE UTRÁCET SVŮJ DRAHOCENNÝ ČAS. SVĚŘTE MI VAŠI NEMOVITOST DO PRODEJE A JÁ VŠECHNO DŮLEŽITÉ POHLÍDÁM, POSTARÁM SE O PŘÍPRAVU A PROPAGACI A POVEDU ZA VÁS CELÝ PRODEJNÍ PROCES.
Autor: Olga Jarošová
Za velmi důležitý považuji osobní přístup ke každému klientovi. Nemovitost není houska na krámě a neprodáváte ji každý den. Za každou nemovitostí je konkrétní lidský příběh. Někdy veselý, někdy i hodně smutný. Ze své dlouholeté praxe ale vím, že s úsměvem a s citlivým lidským přístupem se dají vyřešit i ty nejsložitější situace.