3 CHYBY,KTERÉ MAJITELÉ NEMOVITOSTÍ OPAKUJÍ POŘÁD DOKOLA

3 CHYBY,KTERÉ MAJITELÉ NEMOVITOSTÍ OPAKUJÍ POŘÁD DOKOLA

Prodáváte nemovitost a chcete se vyvarovat chyb, které už jiní udělali před vámi? Sepsala jsem pro vás 3 chyby majitelů, se kterými se realitní makléři setkávají nejčastěji.

Kdo je připraven, není zaskočen aneb lehko na cvičišti...

Při prodeji auta by vás určitě nenapadlo předvádět ho kupcům špinavé, s plným kufrem nepotřebných věcí a načichlé kouřem z cigaret,že?

Stejně tak nemůžete takto předvádět kupcům svoji nemovitost. Zdá se to jasné? Bohužel mnoho majitelů takto nepřemýšlí. Výsledkem jsou nehezké fotografie, které už v inzerci kupce odradí a ty kupce, které neodradí fotografie, spolehlivě odradí následná prohlídka nemovitosti.

Co s tím? Vezměte si na pomoc můj e-book 6 jednoduchých kroků, které Vám pomohou k úspěšnému prodeji nemovitosti. Stáhnout si ho můžete zdarma tady>>>. Provede Vás krok za krokem vším, co je potřeba udělat a na co doporučuji nezapomenout. Jsou to věci, které zvládnete svépomocí a s minimálními náklady.

Další příprava už by měla být pod kontrolou makléře, tedy alespoň já to tak dělám. Záleží, jestli se jedná o nemovitost, ve které ještě bydlíte nebo je neobydlená. Podle toho volím strategii, jak nemovitost připravit. Tak, aby zájemce v inzerci ihned zaujala a aby se nám podařilo získat co nejvyšší cenu. 

Chci dostat tolik a přes to nejede vlak!

Z prodeje své nemovitosti chcete získat co nejvíc, to je jasné. Je ale nutné zůstat nohama na zemi. 

Cenu ovlivňuje mnoho věcí. Stav a poloha nemovitosti. Atraktivita lokality, její vybavenost a dopravní obslužnost. Dispoziční řešení nemovitosti, aktuální poptávka a nabídka na trhu atd.

Je nesmyslné srovnávat stylem: "Ale kolega prodal stejný dům v lokalitě XY nedávno za tolik a tolik".

Byl dům skutečně stejný, se stejnými dispozicemi, měl stejnou obytnou plochu? Je lokalita XY plně srovnatelná s tou vaší? Co je to nedávno? Před rokem, dvěma, pěti? A prodal skutečně kolega za tu cenu, kterou Vám řekl?  

Stejně tak je nesmyslné srovnávat svou nemovitost s jinými nabídkami v realitní inzerci. Nabídková cena v inzerci totiž není to stejné, jako výsledná skutečně zaplacená kupní cena.

Velkou chybou prodávajících je požadavek nereálně vysoké ceny s tím, že "to zkusíme a když to nepůjde, tak zlevníme". Oblíbená, ale velmi nebezpečná taktika. (Neříkám, že ji nelze nikdy použít, ale musíte vědět,jak na to).

Uvědomte si, že kupci hledají nemovitost dlouhé měsíce a pravidelně sledují nabídky. A tuto taktiku už znají. Vědí, že za přemrštěnou nabídkovou cenu se nemovitost neprodá a vyčkávají.Nemovitost dlouhým inzerováním ztrácí na atraktivitě. Ve vhodnou chvíli pak přijdou s nabídkou, která je často nižší, než cena původně navrhovaná makléřem. Vy už ale budete možná nuceni nemovitost rychle prodat ( protože potřebujete peníze na koupi jiné nemovitosti nebo na úhradu svých finančních závazků ) a musíte na nevýhodnou nabídku přistoupit.

Chcete-li správně nastavit cenu, svěřte prodej profesionálovi.

"Realitní makléř mě bude nutit do nízké ceny", slyšela jsme nedávno od prodávajícího. Hlava mi nebere, proč by toto dělal? Od výše kupní ceny se přece odvíjí jeho odměna! Profesionální makléř nastaví cenu tak, aby byla na trhu v dané chvíli reálná, odpovídala hodnotě nemovitosti a jejím kvalitám a bylo možné nemovitost v přiměřeném čase prodat.

Čím víc pruhů, tím víc Adidas

To jsem záměrně odlehčila, snad mi to prominete. Naznačuji tím věc, o které jsou někteří majitelé nemovitostí skálopevně přesvědčení. Myslí si, že čím víc makléřů bude jejich nemovitost nabízet, tím víc bude zájemců a prodá se za více peněz. Vysvětlím vám ale, že je to nesmysl a efekt má tato taktika úplně opačný.

Myslíte, že se makléř bude nějak výrazně snažit, když stejnou zakázku bude nabízet několik dalších kolegů? Ujišťuji vás, že do přípravy nemovitosti, homestagingu, fotostylingu, profesionálního focení, natáčení virtuální prohlídky, reklamy, marketingu a dalších věcí u takové zakázky makléř a jeho realitní kancelář rozhodně moc investovat nebude. A podle toho prezentace bude vypadat. Pár fotek na mobil a dát to na internet, tím to pravděpodobně skončí.

A nekvalitní fotografie jsou jen začátek. Běžně se stává, že ta stejná nemovitost je prezentována v inzerátech různých makléřů s rozdílnými informacemi o nemovitosti. Metr sem, metr tam, jednou je byt ve 2. patře a jednou v přízemí, jednou je dům cihlový a podruhé panelový.

A to ještě není to nejhorší. Často je ta stejná nemovitost nabízena s jinou cenou. Makléř chce kupce zaujmout, aby si vybral právě ten jeho inzerát, tak zveřejní nižší cenu než ostatní. A doufá, že když uvidíte vážného zájemce, na slevu kývnete.

A co na to potencionální kupci? Myslíte, že to na ně působí seriózně? No to určitě ne. Často od nich slyším, že neví, s kým mají vlastně jednat. Neví, komu vlastně dal majitel oprávnění ho zastupovat. Bojí se, že je to nějaký podvod. A tak na inzerát ani nezavolají.

Toto všechno vás a vaši nemovitost poškozuje. Podívejte se na to i z druhé stránky. Prodej přes více makléřů znamená pro vás jako majitele nemovitosti nulovou právní ochranu. V praxi stále narážím na to, že u takových zakázek makléři neuzavírají s majitelem žádnou smlouvu o zprostředkování prodeje, která by jasně vymezila pravidla hry. Nebo vy nechcete předem vědět, jaké služby pro vás makléř nebo realitní kancelář zajistí a co vás to bude stát?

Rada na závěr je jednoduchá. Chcete-li profesionální prezentaci a veškerý servis, pečlivě si vyberte jednoho makléře,kterému prodej svěříte.

A jak správně vybrat? Poradím Vám tady>>>>

Olga Jarošová
Autor: Olga Jarošová

Za velmi důležitý považuji osobní přístup ke každému klientovi. Nemovitost není houska na krámě a neprodáváte ji každý den. Za každou nemovitostí je konkrétní lidský příběh. Někdy veselý, někdy i hodně smutný. Ze své dlouholeté praxe ale vím, že s úsměvem a s citlivým lidským přístupem se dají vyřešit i ty nejsložitější situace.

 

Informace ze světa nemovitostí rovnou k vám

Prodáváte, kupujete, pronajímáte ? Každý měsíc vám pošlu nový článek a žádná důležitá informace ze světa nemovitostí už vám neunikne. Stačí zadat váš email a zaškrtnout souhlas se zpracováním osobních údajů.

zpracováním osobních údajů