NEMÁTE TAM NĚJAKOU PODPULTOVKU?

NEMÁTE TAM NĚJAKOU PODPULTOVKU?

Klienti, kteří hledají nemovitost, se na mě často obrací s prosbou:

„ Kdybyste tam měla nějakou podpultovku, co nepůjde ani do inzerce, tak mi dejte vědět. „

Představa, že si makléři schovávají v zásuvkách nějaké podpultovky, je dost lichá. Většina nemovitostí putuje do inzerce. Hned vysvětlím proč. Jsou samozřejmě i výjimky. Hned vysvětlím jaké.

Ano, objevují se požadavky majitelů, aby se jejich nemovitost neprodávala veřejně. Prý aby to sousedi nevěděli, aby příbuzní nezáviděli… Šikovný makléř umí majiteli vysvětlit, že takový způsob prodeje pro něj není výhodný. K tomu se ještě dostanu dále.

Existují ale pravidlo potvrzující výjimky:

Mimo veřejnou inzerci se někdy nabízí exkluzivní a netypické nemovitosti ve vyšší cenové hladině. Nejčastěji jsou to velké komerční nemovitosti typu hotely, nákupní centra nebo průmyslové areály. Důvod neveřejného prodeje může být třeba obava ze ztráty klientely nebo zaměstnanců. Prodej pak probíhá přímou nabídkou vybraným investorským skupinám nebo konkurenčním firmám.

Mimo veřejnou inzerci se často prodávají nemovitosti, u kterých je potřeba realizovat prodej rychle. Třeba proto, že prodávající kupuje jinou nemovitost a má daný termín úhrady. Nemůže čekat, až se najde kupec v inzerci, který navíc také nemusí mít peníze ihned k dispozici. Tady je pak ideální nabídnout nemovitost napřímo do databáze, kterou většina makléřů má. Ne každý zájemce ale může reagovat dostatečně rychle. Pokud si bere na koupi hypotéku, může proces vyřízení trvat dlouhé týdny. Na takové nabídky nejčastěji reagují investoři, kteří mají prostředky na koupi připravené a hledají vhodné příležitosti. Jejich reakce může být rychlá, jejich představa o ceně ale bývá nižší než představa majitele. Zkrátka něco za něco.

Mimo veřejnou inzerci také často pronajímám byty. V situaci, kdy se mi na jeden pronájem ozve několik desítek lidí, se mi rychle vytvoří databáze zájemců, kterým můžu napřímo nabídnout další vhodný byt. Velmi dobře v tomto fungují také sociální sítě, kde avizuji připravované zakázky. Nedávno jsem takto pronajala dva byty mé sledující z Instagramu a její kamarádce.

A proč je tedy neveřejný prodej nevýhodný?

Pro velkou část prodávajících je nejpodstatnějším parametrem cena. Chtějí prodat za co nejvyšší cenu. Aby se ale prodala nemovitost za co nejvyšší cenu, musíme vytvořit konkurenční prostředí. A to nevytvoříme tak, že prodáme prvnímu zájemci z databáze. Proto musíme dát nemovitost na volný trh a dostat ji do povědomí co největšího množství hledajících zájemců.

Chcete probrat prodej vaší nemovitosti? Zavolejte mi a můžeme to probrat třeba u dobré kávy. 

 

Olga Jarošová
Autor: Olga Jarošová

Za velmi důležitý považuji osobní přístup ke každému klientovi. Nemovitost není houska na krámě a neprodáváte ji každý den. Za každou nemovitostí je konkrétní lidský příběh. Někdy veselý, někdy i hodně smutný. Ze své dlouholeté praxe ale vím, že s úsměvem a s citlivým lidským přístupem se dají vyřešit i ty nejsložitější situace.

 

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení


Informace ze světa nemovitostí rovnou k vám

Prodáváte, kupujete, pronajímáte ? Každý měsíc vám pošlu můj nový článek a žádná důležitá informace ze světa nemovitostí už vám neunikne. Stačí zadat váš email a zaškrtnout souhlas se zpracováním osobních údajů.

zpracováním osobních údajů