Zájemci jsou často nepříjemně překvapení, že v zimních měsících dělám poslední prohlídku u rodinných domů okolo 16.hodiny.
Opravdu to není proto, že chci být brzo doma. Nemám problém vyjít zájemcům časově vstříc a přizpůsobit se jejich možnostem. Ale je potřeba si uvědomit, že v zimních měsících je velmi brzy tma.
Byty je možné v zásadě ukazovat kdykoliv. Ale u domu si přece chcete prohlédnout i exteriér stavby, zahradu nebo další příslušenství. A to je po setmění dost obtížné.
Chápu, že zájemci mají nějakou pracovní dobu. Ale koupě domu je tak důležité životní rozhodnutí, často spojené s obrovským finančním závazkem na mnoho let dopředu, že se určitě vyplatí udělat si na prohlídku čas ve vhodnou denní dobu. Rozhodně je to lepší, než řešit pozdější nepříjemná překvapení.
Mohlo by se snadno stát, že vám unikne něco důležitého. Lze ale reklamovat vadu, kterou jste přehlédli kvůli špatné viditelnosti? Nebo to dokonce považovat za vadu skrytou?
Podle odborníka na nemovitostní právo by i kupující měl postupovat s přiměřenou pečlivostí a pokud je ochoten absolvovat prohlídku, na které hodně věcí nevidí, tak to z vady, pokud by byla za normálních světelných podmínek odhalitelná, skrytou vadu nedělá.
Pozor si dejte i na to, když vám prodávající naopak odmítá umožnit prohlídku za denního světla. Důvodem by mohl být nečestný záměr prodávajícího, slovy zákona pokus o lstivé zastření vady, pokud by se prokázalo, že prohlídku za tmy chtěl právě z důvodu, aby vada nebyla viditelná.
Koupě nemovitosti je významný životní krok. Většina kupujících stojí proti makléři prodávajícího, který hájí zájmy druhé strany. Kupující tak často zůstává sám – bez opory, bez prověřených informací, bez podpory při vyjednávání. V zahraničí je běžné, že každá strana má svého makléře. U nás to zatím není standardem, ale klienti, kteří už tuto službu využili, ji velmi oceňují.
Pokud hledáte nemovitost, ráda vás budu na vaší cestě k vysněnému bydlení doprovázet. Ozvěte se mi a můžeme u dobré kávy probrat, jaké výhody vám taková služba může přinést.
Autor: Olga Jarošová
Za velmi důležitý považuji osobní přístup ke každému klientovi. Nemovitost není houska na krámě a neprodáváte ji každý den. Za každou nemovitostí je konkrétní lidský příběh. Někdy veselý, někdy i hodně smutný. Ze své dlouholeté praxe ale vím, že s úsměvem a s citlivým lidským přístupem se dají vyřešit i ty nejsložitější situace.